Fransız lüks moda markası Dior ırkçılıkla suçlandı
Fransız lüks moda markası Dior, Asyalı bir modelin çekim için gözlerini “yukarı çektiğini” gösteren bir reklamın ardından Çin sosyal medyasında ırkçılıkla suçlandı. Tepki alan markanın ilanı herhangi bir açıklama yapılmadan sosyal medya sayfasından kaldırıldı.
Çin Komünist Partisi’nin gazetesi Global Times, markayı resmi bir özür yayınlamaya çağırdı. Gazeteden yapılan açıklamada, “Dior, Asya pazarına gerçekten saygı duyuyorsa, promosyon krizlerini bilmiyormuş gibi yaparak atlatmaya çalışmak yerine temel saygı ve alçakgönüllülüğe sahip olmalı” dedi. Böyle bir tutum, sonuçta onun prestijine onarılamaz bir zarar verecektir. Dior’un yanılgılarıyla yüzleşmesini, Asya toplumuna samimi bir özür sunmasını ve yanıt vermesini ve bu tür sorunların gelecekte meydana gelmesini nasıl önleyebileceğine dair net açıklamalar yapmasını umuyoruz.”
Sosyal medya kullanıcıları da markanın bu tarz tanıtımla “ırk ayrımı” yaptığını iddia ederken, diğerleri Dior için modellik yapan Çinli modelleri markayla ilişkilerini kesmeye çağırdı.